Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Steven en Laura Woerkom - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Steven en Laura Woerkom - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Steven en Laura

15 Mei 2018 | Australië, Sydney

We zijn er! Wat een dag, of nouja dagen! Zondag om half 3 naar Schiphol vertrokken, bijna 30 uur onderweg geweest en nu dan in Sydney, Australië! De reis op zich was al een hele beleving. Ik ben de tel kwijt hoe vaak we door security zijn geweest. Mn biologische klok is de weg kwijt maar we genieten volop!

Eerste overstap in Londen, dat stukje vliegen was natuurlijk peanuts. Op zn Engels een tosti met patat gegeten en voor we het wisten zaten we weer in het vliegtuig, maar dan voor een stuk van 13 uur. Wat een geluk hebben we gehad, dat het vliegtuig niet helemaal vol zat. Zo hadden we 3 stoelen voor met zijn tweetjes, echt een luxe voor Steven met zijn lange benen. Lekker languit geïnstalleerd in onze vliegtuigstoelen hebben we nog een filmpje gekeken voor we in slaap zijn gevallen. Gelukkig was het avond in Londen en gingen alle luikjes dicht na het opstijgen. Zo was het tot aan Singapore bijna volledig donker en hebben we een flink deel van de reis kunnen slapen. Wat dan veel gekker is, is dat we in Singapore om half 6 's avonds geland zijn. Heb je net lekker geslapen, is het alweer avond! We hebben lekker wat rond gelopen op het vliegveld in Singapore, wat al een hele beleving op zich is. Wat een winkels en bloemen overal. De tijd van boord was een uurtje korter dan gepland, alles ging zo vlot en het vliegtuig zat wederom niet helemaal vol. Nog 'maar' een stuk van 7 uur vliegen en dan zit je in Australië. In Sydney hebben ze dus een vliegverbod voor 5 uur 's morgens. Onze geplande aankomsttijd was om 10 over 5, maar omdat de tussenstop in Singapore korter was zou de aankomsttijd ook eerder zijn, maar dan mogen we nog niet landden. Dus met een paar rondjes extra vliegen hebben ze wat tijd gerekt en waren we toch even na 5 uur geland.

Na een lange reis nu fijn de beentjes strekken. Even door de paspoortcontrole en dan mogen we onze spullen ophalen. Bij de bagageband toch wel even spannend of alles meegenomen is. Hier hoefde we niet lang op te wachten, Steven zijn backpack lag al snel op de band. Pfieuw, dat is in elk geval iets en met half/half inpakken kunnen we sowieso een eind vooruit. Maar nog beter zou zijn als mijn backpack ook gewoon op de band zou rollen. En ja hoor, een beetje verstopt tussen wat koffers maar ook mijn backpack is aangekomen. Next stop: door de douane. En daarmee de vraag: valt een leaterman multitool hier in de categorie mogelijk wapen of niet?! Wel netjes aangegeven op de landingspas en ook verteld bij de paspoort controle. Het viel hartstikke mee, met ons slaperige hoofd mochten we doorlopen. Oké en nu, om half 6 op een vliegveld. Tijd voor een bakkie koffie en thee. Op ons gemak even gezeten, het thuisfront een laten weten dat we veilig zijn aangekomen en langaam richting een taxi. Want ja, zo vroeg is er geen kip op een vliegveld dus gaat alles hartstikke snel. We hebben onze tassen in het hotel gebracht, een beetje opgefrist. Klaar om de stad te gaan verkennen.

Met de trein naar station Circulair Quay, waar je uitstapt en meteen de Harbour Bridge kan zien. Wauw wat een machtig gezicht! Met de laagstaande zon al lekker rondgelopen en wat mooie foto's gemaakt. We verkijken ons wel enorm op de tijd, maar dat heb je als je al zo vroeg op pad bent. Het is een onbeschrijflijk gevoel hoe het is om nu hier te zijn. Het is herfst maar nog wel heerlijk weer en we genieten enorm. Aan de hand van wat wandelroutes kom je al snel op mooie plekjes. Zo hebben we op onze eerste dag in Sydney meteen al een hoop gezien. De Harbour Bridge, Opera House, botanische tuinen, parken en zijn we afgereisd naar Bondi Beach.
Wat een prachtige plekken en wat een heerlijke stad. We genieten enorm en ondanks de vermoeidheid hebben we 19 km gewandeld vandaag. Tegen het einde van de middag zit het er wel op, met de trein terug naar ons hotel. Even inchecken en lekker douchen. Een powernap, wat eten en weer lekker slapen.